DISKUSIE
SLEDOVAŤ BLOG
Vitajte na mojom blogu
Yoh1len

Cities in Motion-Recenzia
pridal Yoh1len 24.2. 2011 o 22:39

Konečne sa ku mne dostala hra Cities in Motion. Samozrejme neodolal som a ako prvé som si išiel zahrať sandbox v Berline do roku 1920. Oproti demu sa zmenilo iba mesto vozidla boli rovnaké ako aj vo Viedni a ku všetkému ešte aj so nezmenenou kapacitou. Postavil som jednu trať metra cez celé mesto (stanica, praca, sídliska). Predpokladal som, že zarobiť peniaze bude rovnako ťažké ako aj v deme, ale mýlil som sa. Zisk okolo 3 milionov som mal hneď po prvom mesiaci a stanice s desiatkami nespokojných cestujúcich, ktorým 15 súprav s kapacitou 40 ľudi nestačilo. Rozhodol som sa, že si odľahčím metro autobusovou linkou. Pozrel som sa na mapu kde by bolo najlepšie zorganizovať autobusovú linku no v tom ma zarazil pohľad na obrovskú zápchu na ceste ktorá sa tiahla cez celé sídlisko. Ihneď som si skontroloval ostatné cesty v meste. Všetky boli na tom rovnako.

Nechcelo sa mi hrať s jedným hlúpym metrom a tak som si hru uložil a išiel som si pozrieť editor, ktorý sa mi zdal veľmi zložitý vo videach od tvorcov. Čakal som, že v skutočnonsti to bude oveľa jednoduchšie. Opäť omyl, editor je natoľko náročny, že sa mi nepodarilo psotaviť ani jednu pekne vypadajúcu dedinku, len napríklad stromy sú vymyslené úplne odveci. Neviem si predstaviť, že by som mal mať mapu o veľkosti Berlína a dávať na ňu stromy, každý jeden zvlášť!

Hrá zatiaľ neprekvapila. Dokáže však chytiť hlavne vtedy ak chcete plniť ľudom priania a úlohy. Potešila ma však aspoň jedna vec a to, že misie kde mam postaviť linku aby sa ľudia z bodu A dostali do bodu B sú pekne na mape vyznačené svetlo žltým krúžkom. A ešte jedna vec, keď si kliknete na hociktorého obyvateľa mesta na mapke sa vam objavia 3-4 ikonky (miesto kde býva, kde pracuje, kam smeruje niekedy ešte aj jedna navyše). To je asi tak všetko čo by som chcel ku tejto hre povedať.

Celkom nádejne vypadá ešte aj fakt, že by táto hra mala byť po najbližšiom väčšiom patchy schopná fungovať ako multiplayer.

+ jednoduchý systém ovládania hry

+ mesta sú aspoň z časti založené na skutočnom obraze mesta